Rehobot Oosterwolde

Dit pand heeft een bijzondere bouwstijl en is duidelijk als kerk herkenbaar in de woonwijk.

Bouwjaar: 1964

Architect: niet bekend

Adres: Schapenkamp 28 te Oosterwolde

Eigenaar: Molukse Nationale Protestantse kerk

Status: geen monument

De Rehobotkerk staat vrij op een ruim perceel. Door onder andere het smalle, spitse dakruitertje met bovenop een kruis is het gebouw duidelijk herkenbaar als kerk.

De kerk is rechthoekig en voor het overgrote deel opgetrokken uit lichtgrijze stenen. Naast de voordeur hangt een klok.

Het kerkgebouw is volop in gebruik voor erediensten.

Op dit moment zijn er geen plannen om het kerkgebouw af te stoten of te herbestemmen

Bij een eventuele herbestemming van het gebouw in de toekomst is wonen of een combinatie wonen/werken een mogelijke invulling. Daarnaast leent het gebouw zich, gezien de ligging en locatie in de wijk, uitstekend voor een sociale invulling die past bij de wijk als plek om samen te komen en activiteiten te organiseren.