Immanuël kerk Haulerwijk

De Immanuël kerk uit Haulerwijk is niet direct herkenbaar als kerkgebouw. De ingang naar het kerkgedeelte ligt wat verscholen.

Bouwjaar: 1959

Architect: niet bekend

Adres: Norgerweg 7 te Haulerwijk

Eigenaar: Onafhankelijke Baptistengemeente Immanuël

Status: geen monument

Bijzonderheden: verkoop evangelische boeken en muziek

Gebruik: erediensten

Hoewel het gebouw aan de Norgerweg 7 niet als kerk herkenbaar is, worden er wel bijeenkomsten gehouden. Het gebouw ligt in het centrum van Haulerwijk in een bestaand bebouwingslint.

In het gebouw vinden sinds 1986 kerkelijke bijeenkomsten plaats. Het pand beschikt over verschillende zalen. In 1994 besloot men de bestaande winkelruimte in het pand te gebruiken voor de verkoop van Evangelische boeken en muziek.

Huidig gebruik

Het gebouw is in gebruik voor erediensten. Naast de zondagschool is er een crèche voor kinderen van 0 tot 3 jaar. In het winkelgedeelte worden Evangelische boeken en muziek aangeboden.

Er zijn op dit moment geen concrete plannen voor een nadere invulling. Herbestemming is niet aan de orde.