Het Anker Oosterwolde

Het Anker in Oosterwolde is een modern kerkgebouw en ontmoetingscentrum. De kerkzaal biedt ruimte aan 350 personen. Daarnaast zijn er diverse andere zalen die verhuurd worden.

Bouwjaar: 1965

Architect: A.Grit

Adres: Jan Frankensingel 30 te Oosterwolde

Eigenaar: Protestantse gemeente Oosterwolde

Status: geen monument

Gebruik: erediensten, daarnaast zaalverhuur

Deze kerk uit 1965 ligt dicht bij het centrum van Oosterwolde. Het heeft naast de kerkzaal diverse bijgebouwen en is omgeven door een goed onderhouden tuin.

De grote kerkzaal heeft bovenramen aan beide zijden. Daarnaast is er een groot venster met gedeeltelijk glas-in-lood. In 2008 is Het Anker grondig gerenoveerd en bestendig gemaakt voor de toekomst.

De kerk Het Anker heeft een moderne inrichting. Door de witte muren, het witte plafond en de bovenramen is het een lichte ruimte.

Het orgel is betrekkelijk jong: het is in 1976 gebouwd door de firma H.J. Vierdag, uit Enschede.

Het kerkgebouw is volop in gebruik voor erediensten.

De kerkzaal is tevens geschikt voor concerten, uitvoeringen, musicals, lezingen en andere grootschalige bijeenkomsten.

Daarnaast zijn er drie andere zalen, die verhuurd worden voor onder andere vergaderingen.

Op dit moment zijn er geen plannen om het kerkgebouw af te stoten of te herbestemmen.